Institutiones Consocietatis Christi Regis
In nomine Patris, et Filii,
et Spiritus Sancti, Sanctissimæ Trinitatis; et in honore
speciali Personæ Secundæ, Domini nostri Jesu Christi:
Christe Rex, Imperator Universi, miserere nobis, quæsumus,
et opus nostrum custodi ad finem æternam.
Fundamentum Consociationis
Nomen hujus consociationis christifidelium in toto «
Consociatio Domini Nostri Jesu Christi Regis » est, vel
« Consociatio Christi Regis » vel « CCR »
in breve.
Canoni 298 § 1 se subjecta,
CCR doctrinam
Catholicam de Christo Rege, in
Quas Primas Pii XI
præsertim explicata, ad in mundo moderno promovendum
incenditur. Etiam
CCR ad perfectiorem vitam
membrorum suorum fovendam, et ad apostolatus opera
(ad evangelizationis incepta, ad pietatis vel
caritatis opera exercenda, et præsertim ad ordinem temporalem
christiano spiritu animandum) in luce hujus doctrinæ.
Canon 299 § 1 « Integrum est christifidelibus,
privata inter se conventione inita, consociationes
constituere ad fines de quibus in can. 298, § 1
persequendos » dicit.
CCR consociatio in
hoc sensu est: congregatio christifidelium privata ad
fines in sectione
hic demonstratas constituta.
Constitutio hæc ab auctoritate ecclesiastica non laudentur
vel commendentur; ergo,
CCR « privata »
vocatur, sub Canone 299 § 2, et sub Canone 299 § 3
CCR non in Ecclesia agnoscitur quia statuta sua
ab auctoritate competenti non recognoscitur. Auctoritati
Ecclesiæ
CCR tamen semper subjecta est.
CCR opera misericordiæ corporalia tendit,
præsertim omnia quæ pauperes adjuvant; et opera
misericordiæ spiritualia, præsertim de regno terreno
socialique Domini nostri Jesu Christi Regis docere.
De Membris Consociationis
Eligibiles ad introeundum in CCR omnes
christifideles, fidem Catholicam a Domino nostro Jesu
Christo Rege doctam fideliter credentes et diligenter
viventes, iam annos sedecim tenentes, et baptizati et si
potuerunt confirmati.
Membra CCR de classis tribus sunt: comites,
milites, et equites.
Omnes christifideles fieri comites CCR
possunt; mares solum milites et equites.
Qui accipi petunt in CCR « aspirantes »
vocantur.
Omnibus aspirantibus necesse est omnes doctrinas
catholicas credere, sine exceptione. Nemo in hærese publica
accipi in CCR potest. Omnes aspirantes jurare
oportet quod fidelis omnibus doctrinis catholicis sunt et
semper manebunt ut accipi in CCR possint.
Forma hujus voti erit: « Ego, N., his verbis
juro quod nunc credo et semper credam omnes veritates quas
ecclesia sancta catholica, sola semita ad Deum et in cælos,
docet; nam Deus ipse eas revelavit, qui non aut decipere aut
decipi potest. »
Votum aspirante juratum in verbis sequentis in intrante
CCR oportet esse: « In nomine Patris, et Filii, et
Spiritus Sancti. Ego, N., orabo et laborabo ad
instaurendum regnum terrenum et socialem Domini nostri Jesu
Christi, Regis Universi, sic regula hujus Consocationis
comitem/militem/equitem requirit, et in omnibus modis qui
in potestate mea sunt. Christus vincit! Christus regnat!
Christus imperat! »
Aspirantibus necesse est vota hæc in lingua Latina
jurare; scientiam suam tamen sensus eorum demonstrare
oportet in vel Latina vel vulgari, antequam juraverint.
Aspirans vota legere potest dum juret.
Cum aspirans votum juraverit, nomen ejus in censum
ccr inscribitur. Nomina in censu pars
intentionum ccr semper erunt.
Ad Comitem Faciendum
Primo aspirans votum in numero
hic
jurare oportet.
Ad comitem
CCR faciendum, aspirans solum
promittere oportet quod obligationes orationis et laboris
adimplebit; hæ obligationes in numero
hic,
infra, invenitur.
Tum aspirans jurat sic in numero
hic.
Ad Militem vel Equitem Faciendum
Primo aspirans votum in numero
hic
jurare oportet.
Ad militem vel equitem
CCR faciendum,
aspirans examen Catechismi Domini nostri Jesu Christi
Regis pervenire oportet, promittere etiam quod obligationes
orationis et laboris adimplebit. Hæ obligationes in numero
hic et
hic, infra,
invenitur.
Examen Catechismi D. N. J. C. Regis est ut sequitur:
dux capituli (vide numerum
hic et seq.)
quæstiones Catechismi rogabit, et aspirans recte
respondere oportet. Quæstiones responsaque in Latina
vel vulgari esse possunt, in electione aspirantis.
Non necesse est quod responsa verbatim sunt, sed sensum
Catechismi continere oportet. Dux capituli responsa
judicat.
Tum aspirans jurat sic in numero
hic.
De Obligationibus Membrorum
Quia CCR privata consociatio est,
obligationes membrorum sub pœna peccati non ligat; membra
CCR tamen has obligationes implere promittit.
De Obligationibus Comitum
Comes promittit facere sic:
Orare orationem ad Dominum nostrum Jesum Christum
Regem, a Pio Papa XI scripta, quotidie, pro instauratione
regni Christi Regis.
Orare « Laudes Regiæ » in dominicis et in omnibus festis
Domini nostri Jesu Christi Regis, pro instauratione regni
Christi Regis et pro intentionibus in ipsa oratione.
Jejunare, et carnem abstinere, in feriis sextis in totum
annum, pro instauratione regni Christi Regis.
Comitibus omnibus chartella in qua hæ orationes
inscriptæ sunt donanda est.
De Obligationibus Militum
Miles promittit facere sic:
Orare Orationem ad Dominum nostrum Jesum Christum
Regem, a Pio Papa XI scripta, in matutino, in meridie,
et in vesperis, pro instauratione regni Christi Regis.
Orare « Laudes Regiæ » in dominicis et in omnibus festis
Domini nostri Jesu Christi Regis, pro instauratione regni
Christi Regis et pro intentionibus in ipsa oratione.
Jejunare, et carnem abstinere, in feriis sextis in totum
annum, pro instauratione regni Christi Regis. In
Quadragesimo, jejunia et abstinentiæ additionales facienda
sunt.
De Obligationibus Equitum
Eques promittit facere sic:
Sanctificare totam diem Domino nostro Jesu Christo
Regi, in uno de sequentis modis:
Recitatione Divini Officii, vel in Romano vel in alio ritu
approbato.
Recitatione Psalterii Divini Officii, vel in Romano vel
alio ritu approbato.
Recitatione Officii Parvi Beatæ Mariæ Virginis,
vel alii officii parvi approbati.
Recitatione in omne hora Divini Officii orationum «
Pater noster », « Ave Maria », et « Gloria Patri », tot sic
psalmi in illa hora sunt. Id est: in Matutino, novem; in
Laudibus, quinque; in Prima, tres; in Tertia, tres; in
Sexta, tres; in Nona, tres; in Vesperibus, quinque; in
Completorio, tres.
Orare Orationem ad Dominum nostrum Jesum Christum
Regem, a Pio Papa XI scripta, quotidie, pro instauratione
regni Christi Regis.
Orare « Laudes Regiæ » in dominicis et in omnibus festis
Domini nostri Jesu Christi Regis, pro instauratione regni
Christi Regis et pro intentionibus in ipsa oratione.
Jejunare, et carnem abstinere, in feriis sextis in totum
annum, pro instauratione regni Christi Regis. In
Quadragesimo, jejunia et abstinentiæ additionales facienda
sunt.
De Obligationibus Omnium Membrorum
Omnis membrum CCR precari Dominum ante et post
cenas semper debet, præsertim in publico, nisi
circumstantiæ graves impediant.
Omnis membrum minime tertientem sancti Rosarii
Beatæ Mariæ, semper Virginis, quotidie precari debet.
In honore et pro instauratione regni Christi Regis,
dum recitatio tertii dolorosi mysterii, quinti dolorosi
mysterii, et quinti gloriosi mysterii, omnis membrum in
genibus flectis orare debet, nisi circumstantiæ impediant.
Jejunium (et abstinentia, sed præsertim jejunium) non
solum pœnitentia et disciplina pro corpore est; jejunium
etiam est occasio ad pauperes adjuvandum. Pecunia non usa,
vel cibus non editus, pauperibus donari debet, et omnis
membrum pauperes semper recordare oportet; nam « [b]eati
pauperes spiritu: quoniam ipsorum est regnum cælorum ».
De Institutionibus Consociationis
CCR ordo unum est, sed dividitur in partes
proprias. Ordo toti CCR a senatu gubernatur,
sed membra principaliter in capitula agunt.
De Capitulis Consociationis
De Capitulis in Generale
CCR in capitulis consistit.
Si possibile est, capitulum parochiæ adjungere debet; si
non possibile est, vel carentia parochiæ vel opere
oneroso, capitulum in se instituere potest.
Capitulum nomen pro se eligere oportet. Nomen ejus
locum, membra, parochiam, vel aliam rem de capitulo
significare debet, et religiosum esse oportet. Numquam
nomen personæ vivæ eligere vel uti permittitur.
Unum membrum solum in capitulo sufficit; multorum tamen
membrorum status melior est.
Capitula convenit minime semel in mense.
Membra capitulorum invicem « frater », « digne
frater », « care frater », vel verbis similibus vocant.
De Officiariis Capitulorum
Capitulum de membris componitur, cujus unus
est
dux.
Dux capituli ex membris ejus a membris ejus eligitur.
Dux eques vel miles esse oportet.
Dux annum unum capitulo servit.
Dux capitulo eligitur in cætu capituli ante festum
Christi Regis.
Dux « digne dux » invocatur.
Munera ducis capituli sunt sic:
Præsidere in cætibus capituli.
Decernere in omnibus quibus capitulum non decernere
potest.
Judicare aspirantes.
Judicare membra qui de iniquitatibus accusantur.
Capitulum arcarium nominare oportet.
Arcarius ex membris ejus a membris ejus eligitur.
Arcarius eques vel miles esse oportet.
Numquam dux arcarius esse permittitur, nisi nullum
alium membrum sit.
Munera arcarii capituli sunt sic:
Servare pecunias capituli.
Deferre duci et capitulo de pecuniis capituli in omni
cætu.
Exhibere documenta originalia de pecuniis capituli toto
capitulo, si dux vel capitulum roget.
Arcarius « digne arcari » invocatur.
Pecuniæ capituli magna cum cura ab arcario præsertim sed
ab omnibus membris conservatur. Ad hæc finem, regulas
sequentes Consociatio institutit:
Capitulum quantitatem magnam pecuniarum numquam
aggregat. Pecunias ad bonam causam, in fines Consociationis
convenientem, celeritate idonea absumit.
Si multæ pecuniæ pro fine necessaria requiruntur
(exempli gratia, pro ædificatione pro pauperibus), capitulum
alia opera bona extendit, et pecuniæ pro hac fine secreto
servat donec satis pecuniæ aggregatur; in illo tempore,
pecuniæ celeritate idonea pro hac fine absumitur.
Nullum membrum pecunias capituli absumere potest nisi
dux vel arcarius. Si dux et arcarius de absumptione
pecuniarum non convenit, capitulum solum decernit. Si
capitulum pecunias absumere vult, dux et arcarius eas
absumere oportet, etiam si non conveniunt.
Solum in exigentia, dux vel arcarius pecunias capituli
absumit sine capituli permissione. Dux vel arcarius deferre
de absumptione pecuniarum in proximo cætu capituli oportet;
si capitulum non convenit in absumptione, dux vel arcarius
statim reddere pecunias capitulo oportet.
Arcarius, si dux vel capitulum roget, de pecuniis
capituli capitulo toto deferre oportet. Documenta
originalia (apochas, dictiones argentariæ, etc.) exhibere
oportet. Si dux roget, et arcarius ei non placet, capitulo
casum refert. Si capitulo non placet, capitulum arcarium
admonet vel deponit, et auctoritatibus civilibus eum
defert, si casus requirit.
Dux vel totum capitulum alia officia necessaria
instituet, si bonum capituli requirat. Omnia hæc officia
duci subjecta sunt.
Si arcarius a duce vel capitulo toto indiligens,
dissolutus, vel falsus in officio ejus exhibeatur,
capitulum eum ex officio dimittere oportet, et
auctoritatibus civilibus, si necessarium sit, eum defert.
De Senatu Consociationis
Consociatio in toto mundo in senatu congregatur.
Omne capitulum unum membrum eligit ad senatum mittendum.
Hoc membrum legatus vocatur.
Munus legati dicere pro capitulo in senatu est.
Legatus miles vel eques oportet.
Senatus semel in anno convenit.
Membra senatus invicem « frater », « digne frater », «
care frater », vel verbis similibus vocant.
De Officiariis Senatus
Senatus solum duos officiarios: tribunum et
arcarium.
Senatus de legatis ejus unum virum qui tribunus erit
eligit.
Senatus tribunum eligit omni anno in cætu senatus; hic
annum proximum serviat, et annus servitutis tribuno post
cætum incipit.
Tribunus annum unum senatui servit.
Munera tribuni senatui sunt munera ducis capitulo.
Tribunus « digne tribune » invocatur.
Arcarius in eodem tempore et eodem modo tribuno
eligit, et pro eodem anno tribuno servit.
Munera arcarii senatus sunt munera arcarii capituli,
sed pro senatu.
Arcarius « digne arcari » vocatur.
Tribunus vel totus senatus alia officia necessaria
instituet, si bonum senatus et Consociationis requirat.
Omnia hæc officia tribuno subjecta sunt.
De Muneribus Senatus
Senatus bonum Consociationis et finium ejus, et
fidelitatem ejus ad finem ejus, conservare oportet.
Senatus suos officiarios judicat, et vel admonet vel
deponit eos qui non fidelis, diligens, vel verus in
munere eorum.
Senatus accusationes versus duces, arcarios, et alios
officiarios accipit vel facit, et eas judicat. Si dux,
arcarius, vel alius officiarius infidelis, indiligens, vel
falsus in munere esse inveniatur, senatus deponere istum
officiarium oportet, et capitulum ut novum officiarium
eligat dirigit.
Senatus accusationes versus ipsa capitula accipit vel
facit, et eas judicat. Si capitulum infidelis, indiligens,
vel falsus in munere esse inveniatur, senatus capitulum ut
se reformet dirigit; et, si capitulum se reformare negat,
senatus capitulum supprimere oportet, et capitulum nec nomen
nec symbola Consociationis uti permittetur.
Nisi judicare in malefactionis vel indiligentiæ casis,
senatus bonum Consociationis et fines ejus colit.
Senatus auxilium, pecuniarium vel alium, capitulis
donat; vel rogatione capituli vel senatus ipsi.
Senatus novas missiones capitulis promulgat.
Hæ regulæ non mutari oportet nisi a senatu, et spiritus
finesque regularum semper conservabunt.
De Signis Symbolisque Consociationis
CCR, sic omnes ordines, signa particularia
habet. Usus horum signorum hac regula gubernatur.
De Symbolis Consociationis
Signum Consociationis est crux græca, vel negra vel
rubra, litteris « C » in sinistro supero tetrante, « R » in
dextro supero tetrante, « I » in sinistro infero tetrante,
et « U » in dextro infero tetrante, et coronatione spinarum
totum circumeunte.
Litteræ « CRIU » « Christus Rex, Imperator Universi »
significant.
Arma Consociationis, tota, sunt scutum ceruleanum,
in tres partes divisa a lata linea aureana. In sinistro
est corona spinarum; in dextro est orbis terrarum et crux
in cacumine suo; et infero est fasces, symbolum potentatis
et imperii. In centro est crux græca, rubra, in circulo
(i.e., « crux solis »), et paulo infra centrum crucis
corona regalis, aureana, est. Vexillæ longæ supra et infra
scutum sunt; supra scutum « Christus vincit Christus »
scribitur, et infra scutum « regnat Christus imperat »
scribitur. Inscriptio tota « Christus vincit, Christus
regnat, Christus imperat » est. Et arma hæc arma
tota sunt.
Arma simplicia Consociationis sunt crux græca, rubra,
in circulo (i.e., « crux solis »), et paulo infra centrum
crucis corona regalis, aureana, est. Est signum in centro
armorum totorum est.
Vexilla Consociationis est ager ceruleanus, armis
simplicibus paulo supra centri verticalis, et in
centro horizontale. Vexilla est longior quam lata,
dissimilis vexillis modernis.
Ceruleanus est color Mariæ, Matris Dei; aureanus est
color regiminis; rubrus est color sanguinis et passionis.
Profunde omnes graves in charismate Consociationis sunt.
Baculum Capituli. Omne capitulum baculum capituli
habet, quod a duce capituli fertur. Baculum ferme sex pedes
(ferme duo metri) in longitate et una uncia (duo vel tres
centimetri) in latitudine est, et signum Consociationis
prope cacuminem fert. Baculum ligneum esse oportet.
Gladius Capituli. Omne capitulum gladium capituli
habet, quod a duce capituli fertur. Gladius in forma crucis
esse oportet.
Coronula spinarum devotio privata est; membra gerere
eam non requiruntur. Coronula, vel « parva corona », est
circulus parvus in materia core corianave panninave
compositus, spinis parvis additus causa pœnitentiæ. Spinæ
coronulæ injuriam causare non oportet, et celetur si
possibile sit. Geritur in carpo, circum alvo, vel in alia
parte idonea corporis.
De Sermonibus Consociationis
CCR sic omnes confraternitates sermones
particulares qui charismata et fines eorum singulariter
nuntiant habet.
Sententia CCR est Age viriliter, noli
morare. Prima pars hujus sententiæ in prima epistola Sancti
Pauli Apostoli ad Corinthios est: « Vigilate, state in
fide, viriliter agite, et confortamini ». Secunda Pars
necessitatem nuntiat instantis actionis, agentis nunc, et
non morantis donec serum nimis agere est.
Acclamatio CCR est Christus vincit!
Christus regnat! Christus imperat! Hæc acclamatio vetus
gloriosaque, pars Laudum Regiæ, est; recitari clamarique
frequentissime debet.
Litania CCR est
Litania D. N. Jesu
Christi Regis (vide Appendix
hic in
pagina ). Præsertim in
processionibus Litania dicitur.
De Habitu Consociationis
Membra CCR qui non clerici sunt signa
Consociationis ferunt, signa diversa in temporibus diversis.
Omnia membra CCR Signum Consociationis
induere permittuntur, vel in vestimento, in numismate
affixo, vel in alio modo ostenso.
Milites et equites CCR Signum Consociationis
induere permittuntur, sed etiam arma ejus, vel totum vel
simplicem.
Milites et equites CCR sagum
Consociationis induere permittuntur; sagum est sic sagum
Romanorum in multis modis. Sagum Romanum vestimentum belli
erat, et pro militibus equitibusque CCR,
vestimentum belli etiam est. Bellum tamen spirituale
est, non bellum carnale; sagum ergo ceruleanum, non
rubrum, est. Sagum longum est, ad terram; et figitur in
scapula dextra est. Arma simplicia in sinistro latere est,
supra cor. Si possibile est, sagum figi numismate Signi
Consociationis debet.
Idoneus est quod saga lanea sint. Arma simplicia
quarumcumque idonearum materiarum facetur.
Milites et equites CCR rostripetasus
induere permittuntur. Dicti in lingua francica « chapeau
à bec » et in anglica « bycocket », petasus est ceruleus et
lintea feltrove facitur. Crista (pluma, penna, vel alio signo)
alba in petaso figi oportet, in honore Catholicorum
præteritorum assertorum doctrinæ Christi Regis, qui
cristas blancas in certaminibus ferunt. Crista affigi debet
a numismate ferente signum Consociationis, si possibile est.
Conjunctim, habitus CCR habitus apellatur.
De Cæremoniis Consociationis
Omnis cœtus Consociationis in virtute et dignitate
persequendus est. CCR est ordo Catholicus, et
nullus cœtus CCR malam famam CCR
fideive dare potest.
Nec alcohol nec tabacum, nec alium chemicum inebriante,
in cœtibus CCR permittitur. Coffeinum non est
chemicum inebrians.
Si extra cœtum membra congregant, ebrietas propter
alium chemicum non permittitur. Usus rationis semper a
omnibus membris conservandus est.
In omnibus rebus quæ CCR agit vel in quibus
CCR participat, membra CCR in modo
idoneo CCR agere oportet.
De Cœtibus Capituli
In initio cœtus, dux cœtum in ordinem Baculo capituli
convocat, verberante illum ter in tabulatum, et dicens: «
Audite! In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti, et
præsertim in nomine Domini nostri Jesu Christi Regis, et in
nomine Reginæ nostræ, Matris ejus, Mariæ, semper Virginis,
cœtum nominis capituli, capituli Consociationis Christi
Regis, convoco! »
Omnibus membris in ordinem conventis, si clericus in
cœtu, clericus capitulum in orationibus sequentibus ducit.
Si non clericus adest, dux capitulum in signo crucis ducit,
dicens, « In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti.
Amen. »
Dux tum dicit, « In nomine Jesu Christi, Imperatoris
Universi, nos ad Sacrum Cor ejus semper denuo consecramus. »
Dux tum capitulum in actu Consecrationis Humani Generis
Sacro Cordi Jesu Christi ducit.
Postquam canticum idoneum cani permittitur, si dux et
capitulum desiderat.
Arcarius in hoc tempore de pecuniis capituli referre
oportet.
Negotium vetus primo confertur, tum negotium novum.
In fine cœtus, dux capitulum in Laudibus Regiis ducit;
vel dicit vel cantat.
Cœtus finitur a duce, cum Baculum capituli ter verberat
in tabulatum, dicens: « Cœtus nominis capituli, capitulum
Consociationis Christi Regis, finitur, in nomine Patris, et
Filii, et Spiritus Sancti. Amen. »
Et membra in viis suorum ire permittuntur.
De Cœtibus Senatu
Cœtus senatu, mutatis mutandis, sic cœtus capitulorum
conducitur.
De Inductione Aspirantum
Si quicumque comes CCR fieri vult, solum
promittere oportet quod obligationes orationis et laboris
adimplebat; nulla cæremonia necesse est.
Cumque aspirans in CCR inducere vult,
primo a duce capituli examinari in Catechismo Christi Regis
oportet. Si in judicio ducis examen succedat, accipi in
CCR potest.
In cœtu capituli, vel ordinario vel pro hac rem
convento, aspirans deforis cœtus manet dum dux et
capitulum primam partem cæremoniæ facit.
Dux Baculum capituli ter in tabulatum verberat et
dicit, « Audite! In nomine Patris, et Filii, et Spiritus
Sancti, et præsertim in nomine Domini nostri Jesu Christi
Regis, et in nomine Reginæ nostræ, Matris ejus, Mariæ,
semper Virginis, cœtum Consociationis Christi Regis
convoco! »
Dux capitulum in signum Crucis, in Pater noster, in Ave
Maria, et in Gloria Patri ducit; dux tum sic in cœtu
ordinario introductionem et Consecrationem Humani Generis
Sacro Cordi Jesu Christi capitulum ducit.
Dux tum dicit, « Digni fratres, aspirans in servitutem
specialem nostram Domini nostri Jesu Christi Regis inducere
vult. Aspirans, nomen aspirantis, cognotus mihi
præparatus est, et examen in Catechismi succedit. Aspirans
etiam cognotus mihi dignus paratusque nos in opera nostra
sancta conjungere est. Si quicumque aspirantem objiciat,
dic nunc! Hic enim jam frater noster erit. »
Si quicumque aspirantem objiciat, dicit, et capitulum
objectionem confert et resolvit. Si capitulum objiciat, dux
exit, aspiranti refert, et redit, cum cœtum concludit in
modo numeri
hic et seq. Si capitulum non
objiciat, dux fratri Baculum capituli tradit et aspiranti
eum mittit, qui aspirantem in cœtum ducit.
Frater aspirantem ante ducem ducit, et Baculum
capituli duci tradit. Aspirans se inflectit, and dux
caput suum inflectit.
Dux aspiranti dicit, « Aspirans, quod de Consociatione
Christi Regis petis? »
Aspirans respondet, « Solum servire Regem meum. »
Dux aspiranti respondet, « Scis quod tibi requiret? »
Aspirans respondet, « Scio, et studeo ut agam. »
Dux respondet, « Ergo aspirans genua flectat et Regem
suam adoret. »
Crucificum frater duci tradit dum aspirans genua
flectit. Dux crucificum accipit et aspiranti ostendit,
dicens, « Ecce, Rex tuus et Deus tuus. Et ‹ non est servus
major domino suo, neque apostolus major est eo qui misit
illum ›. Rex tuus in cruce passus est; ita tu etiam in
cruce tua patiendus es, quacumque sit. Huic vocaris, et
huic nos omnes vocamur: pati Jesu Christo, Domino nostro,
Deo nostro, capitaneo nostro, Regi nostro. Sed numquam
obliviscere, aspirans: Rex noster est creator noster, et
Deus noster; Rex noster est omnipræsens, omnicogniscens,
omnipotens — sed etiam unus nostri, frater noster et amicus,
qui sic nos amat quod hoc tormentum, quod ante te vides,
passus est, et quidem in altaribus cotidie patitur, propter
nos et salutem nostram. Adora eum, aspirans! Adora eum, et
patere sic Rex tuus patitur; esto sicut Rex tuus, nam solum
in hoc modo recte eo servire potes. »
Duo fratres post aspirantem appropinquat, magnam
crucem ferentes, dum dux orationem crucifici dicat. Oratione
perfecta, fratres crucem in scapulam dextram aspirantis ponunt.
Dux dicit, « Rex noster nobis dixit tollere crucem
nostram, jugum quo opera ejus operamus; sed Rex noster etiam
nobis dixit quod ‹ [j]ugum meum…suave est, et onus meum leve ›.
Tollite ergo jugum ejus, et in opera ejus te ipsum infunde. »
Aspirans per spatium cum cruce procedit; omnes membra
præter ducem procedit post eum. Aspirans tum ducem
appropinquat dum capitulum in ordinem post eum reddit.
Dux crucificum ad aspirantem extendit, et aspirans ejus
pedes basiat. Duo fratres post aspirantem appropinquat et
tollit crucem. Et capitulum omne pedes crucifici basiat.
Dux crucificum fratri tradit et accipit Baculum
capituli. Eo scapulos aspirantis dextrum et sinistrum
verberat, in signo dolorum Regis nostri, dicens,
« His verberibus momento pati, sic etiam Rex tua
patitur. »
Dux Baculum capituli fratri tradit et accipit Gladium,
dum aspirans in uno genu dextro solo stat. Et eum in forma
crucis, cuspidem deorsum, tenens, dicit, « Aspirans, bene
sciens omnia quæ tibi requiret, vis in Consociationem Domini
nostri Jesu Christi Regis induci? »
Si aspirans adhuc sic vult, respondit, « Sic volo. »
Si non adhuc sic velit, respondit, « Nolo induci », et
decedere permittitur.
Dux gladio scapulos aspirantis dextrum et sinistrum
verberat, dicens, « Aspirans, gere gladium tuum in servitute
Regis Universi, Jesu Christi, et semper in servitute et
auxilio aliorum, præsertim pauperum, et viduarum, et
pupillorum, et omnium qui in necessitate curæ et caritatis
sunt. »
Aspirans manum dextrum levat et jurat sic in numero
hic.
Post juravit, Aspirans caput suum inclinat dum dux eum
gladio verberat.
Aspirante verberato, dux gladium fratri tradit et manum
suum ad aspirantem extendit, dicens, « Leva, digne frater;
inter amicos enim tu es. »
Aspirans levat, et dux eum complectitur in modo
commodo loco ejus. Tum omne capitulum eum complectitur.
Aspirante inducendo, si cœtus pro hac causa convenitur,
dux cœtum claudit sic in numero
hic et seq.
Si est cœtus ordinarius, dux in cœtum procedit.
De Processionibus
Processione publica palam testificamur fidem.
CCR pars processionis sit quandocumque possibile est.
Milites et equites CCR saga et rostripetasos
in processionibus gerunt.
Dux vel adlegatus ejus capitulum in processionibus
dirigit.
Dux vel adlegatus ejus in loco honoris, fine, procedit;
capitulum præcedet eum.
Dux cum Baculo capituli procedit.
Membra capituli, si eos habet et leges loci
permittunt, cum gladiis suis procedere permittuntur.
Si in processione nullus alius oratio dicitur, dux vel,
si clericus præsens est, clericus membra in Litania D. N.
Jesu Christi Regis ducit; et, quando Litania finitur, in
Laudibus Regiis. Hæ orationes dictitare possunt si
necessarium est.
Litania Domini Nostri Jesu Christi Regis
℣. Kyrie, eleison.
℟. Christe, eleison.
℣. Kyrie, eleison.
℣. Jesu, audi nos.
℟. Jesu, exaudi nos.
℣. Pater de cælis, Deus, ℟. Miserere nobis.
℣. Fili, Redemptor mundi, Deus, ℟. Miserere nobis.
℣. Spiritus Sancti, Deus, ℟. Miserere nobis.
℣. Fili Adam, ℟. Miserere nobis.
℣. Fili Abraham, ℟. Miserere nobis.
℣. Fili David, ℟. Miserere nobis.
℣. Leo Judæ, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Regum, ℟. Miserere nobis.
℣. Dominus dominantium, ℟. Miserere nobis.
℣. Beatus et solus potens, ℟. Miserere nobis.
℣. Justus et salvator, ℟. Miserere nobis.
℣. Benedictus qui venit in nomine Domini, ℟. Miserere nobis.
℣. Princeps regum terræ, ℟. Miserere nobis.
℣. Princeps pacis, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Israel, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Judæ, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Judæorum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex gentium, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex cælorum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex legifer, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex judex, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex justitiæ, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex pacis, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex sæculorum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex immortalis, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex invisibilis, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex sedens super pullum asinæ, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex qui venit in nomine Domini, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex in virtute, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex crucifixe pro nobis, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Angelorum , ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Patriarcharum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Prophetarum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Apostolorum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Martyrum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Confessorum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex Virginum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex omnium sanctorum, ℟. Miserere nobis.
℣. Rex cordium, ℟. Miserere nobis.
℣. Christe Rex, ℟. Miserere nobis.
℣. Christe Regnator, ℟. Miserere nobis.
℣. Christe Imperator, ℟. Miserere nobis.
℣. Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, ℟. parce nobis, Domine.
℣. Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, ℟. exaudi nos, Domine.
℣. Agnus Dei, qui tollis peccata mundi, ℟. miserere nobis.
℣. Sedebit Dominus Rex in æternum. ℟. Dominus benedicet populo suo in pace.
℣. Oremus.
Omnipotens sempiterne Deus, qui in dilecto Filio tuo, universorum Rege, omnia instaurare voluisti: concede propitius; ut cunctæ familiæ gentium, peccati vulnere disgregatæ, ejus suavissimo subdantur imperio: Qui tecum vivit et regnat in unitate Spiritus Sancti, Deus: per omnia sæcula sæculorum.
℟. Amen.